3d-Reclame: Hoe te bewerkstelligen en meer betrokkenheid tot stand te brengen

3D Nieuws

 

Je hebt er zeker wel al één zien langskomen. De 3D reclames zijn binnenkort niet meer weg te denken in de reclamewereld, denk maar aan de billboards, op de televisie en denk ook aan de reclame auto’s. De afkorting 3D wordt gebruikt om het woord driedimensionaal af te korten en geeft aan dat een voorwerp als ruimtelijk kan worden aangenomen. Het voorwerp kan dan van verschillende perspectieven bekeken worden en worden getoond. Maar de term 3D wordt ook in de stereoscopie gebruikt als term, waarbij wordt aangegeven dat een object twee verschillende beelden aanbiedt; namelijk 1 voor het linkeroog en de andere voor het rechteroog.

Een paar jaar geleden werd de 3D wereld dichterbij de samenleving gebracht door de 3D effecten middels driedimensionale films aan te bieden. Dit contact heeft ervoor gezorgd dat de 3D wereld is gaan groeien. Zo worden bepaalde films tweemaal uitgegeven, in 2D en in 3D. Op de reclame markt is er sowieso een groei in het gebruik van 3D-animatie of 3D digitaal ontwerp.

De reclame markt geeft 3D producties heel veel ruimte voor creativiteit. Er zijn tegenwoordig 3D printers die een miniatuur versie van het origineel idee kunnen printen om zodoende een beeld te vormen van het eindproduct. Niet alleen voor reclames kan dit gebruikt worden, maar voor het tot leven laten komen van jouw interieur is een 3D sticker een goed idee. Bij pretparken of openbare ruimtes, en voor interieurbouwers en architecten kan 3D reclame ook gebruikt worden. Hoe kan de 3D reclame ervoor zorgen dat er meer betrokkenheid is bij een reclame en wat voor effect heeft zo een 3Dreclame nou eigenlijk?

Beter effect creëren door materiaal keuze

Het maken van 3D reclames kan op verschillende soorten materiaal. Bij het kiezen van een ontwerp kan samen met jouw reclame adviseur gekeken worden naar de verschillende opties. Bij het gebruik van freesteksten bijvoorbeeld, worden de letters uitgesneden uit iets harder materiaal zoals kunststof of metaal. Het 3D effect kan dan gecreëerd worden met de manier waarop men deze gaat plakken. Andere materialen die hiervoor gebruikt kunnen worden zijn trespa, sandwichpaneel, stoepbord en whiteboard.

Carwrapping

Alhoewel er bedrijven zijn die hun bedrijfsvoertuigen of personen auto beletteren door derden. Een alternatief hiervoor is het laten wrappen van een deel of jouw geheel voertuig. De 3D effecten kunne middels kleuren en afwerking aangepast worden. Denk maar aan metallic look met een glans en zilverachtige kleur. Dat zou jij toch wel onthouden na het voorbij gaan?

Heb jij een idee voor een goede reclame en ben je op zoek naar een partner voor jouw druk –en printwerk? Bij www.3dnextlevel.nl kun je terecht voor al jouw vragen en verdere informatie over 3D ontwerpen en printen. Zij zijn in staat voor de reclame industrie en technische industrie, decoratieve objecten en kunstobjecten te creëren en uit te printen. Verder kunnen zij ook assisteren bij het leveren van 3D geprinte objecten van jouw eigen creatie.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.